De grootste ontdekking aller tijden is dat een persoon zijn toekomst kan veranderen hoofdzakelijk door zijn houding te veranderen.

In de Europese landen om ons heen krabbelt de economie weer uit een diep dal. In Duitsland en Engeland is de economie al uit de recessie, terwijl wij als Nederland nog volop in zitten. Wat doen Duitsland en Engeland wel en wij juist niet of juist verkeerd?

Ik hoor je denken: "De economie stimuleren?".

Precies. De economie moet juist gestimuleerd worden door er geld in te pompen, huizen bouwen, banen creëren. Het niet stimuleren van de economie is precies de zere plek op de Haagse vinger.

Men heeft in Den Haag de afgelopen jaren teveel geld uitgegeven, terwijl er te weinig geld binnen kwam. Dus moest er flink bezuinigd worden. En wie worden daar de dupe van? Niet de rijkere mensen, maar de minder rijkere mensen, die afgelopen jaren al zo veel hebben moeten inleveren. Nu hadden we bijvoorbeeld eindelijk het voor elkaar, dat de zorgpremie inkomensafhankelijk werd, gaat de achterban van de grootste regeringspartij dwarsliggen en moord en brand schreeuwen, dat ze er in inkomen op achteruit gaan. Dus moest de Minister President schoorvoetend "Sorry" tegen zijn achterban zeggen, dat hij een fout gemaakt heeft en de maatregel werd teruggedraaid.


De oplossing ligt eenvoudig in de volgende uitspraak:

De grootste ontdekking aller tijden is dat een persoon zijn toekomst kan veranderen hoofdzakelijk door zijn houding te veranderen.

Dat geldt niet alleen voor mij persoonlijk, maar voor iedereen.

Ik volg op dit moment een cursus Persoonlijke Groei en Ontwikkeling, omdat ik mijn houding naar anderen veranderen wil. Mijn houding is nu vaak nog verkeerd. Ik schiet nog te vaak in de "verdedigingsmodus", waardoor mijn houding verkeerd over kan komen.
 
Ik merk door deze cursus wel dat ik wel op de goede weg bezig ben, maar er nog niet ben. Ik wil na de cursus vol blijven houden, dat ik mijn eigen houding naar anderen op een positieve manier veranderd heb. 

Reacties

Populaire berichten