Mijn innerlijke leven kan beter


Tekens in droge klei verdwijnen als de klei zacht wordt. Littekens op onszelf verdwijnen als ons innerlijk zacht wordt.
-- auteur onbekend

Deze tekst spreekt mij aan, omdat ik beter aan mij zelf wil werken, maar dat niet doe. Als ik iets beloof om te doen, maar niet doe, is dat bijvoorbeeld niet leuk voor degene aan wie ik het beloofd had om iets te doen of uit te zoeken. 







Ik heb al vaker beloofd mij bijvoorbeeld veel minder te ergeren aan dingen, die in huis gebeuren, maar het gebeurd niet. 

Ik wil vanaf nu daar beter mee leren omgaan, waardoor er ook bij mijzelf meer rust gaat komen.

Het is een kwestie van gewoon doen. 

Stappen durf ik op dat gebied soms niet te zetten, omdat ik nog steeds een stukje onzekerheid heb.


Het gaat t.o.v. 6 jaar geleden al veel beter, omdat ik toen veel onzekerder was dan nu het geval is. Waar ik ook de komende tijd achter wil komen, waarom ik op bepaalde momenten nog onzeker ben, terwijl dat op dat moment helemaal niet nodig is.

Die stap ga ik vandaag zetten en dan zie ik wel hoe dat gaat.

Reacties

Populaire berichten