Zelfreflectie



Nu ik even zonder baan zit, heb ik ook de tijd om na te denken of ik ook daadwerkelijk het beroep nog uit oefenen wil, waarvoor ik mijn vakdiploma's en ervaring in de afgelopen 20 jaar respectievelijk gehaald en opgedaan heb.


Omdat mijn branche heel erg aan het veranderen is op het gebied van wetgeving, het verder digitaliseren van klantgegevens en het voor de klant zo makkelijk maken om wijzigingen digitaal door te geven, is er steeds minder werk voor hetzelfde aantal mensen. Dat betekent gedwongen ontslagen of het niet verlengen van tijdelijke contracten. Bovendien speelt de economische crisis dit en volgend jaar zeker ook nog een belangrijke rol om geen mensen of beperkt aan te nemen.



Ik kijk al langere tijd buiten mijn vakgebied naar een baan. Maar daar loop ik tegen het probleem aan, dat ik wel de ervaring met computersystemen of andere soortgelijke werkzaamheden heb en geen ervaring heb in de betreffende branche heb. En daar word je dan weer op afgewezen.





Door mijn eigen positieve instelling gaat het mij dit keer ook wel lukken om een nieuwe baan te vinden. Het is door de economische crisis lastig, maar het komt goed.

Reacties

Populaire berichten