Dit is wat je vandaag moet doen om morgen te veranderen. Maak je geen zorgen over het verleden. Ieder moment is het begin van een nieuwe toekomst.

De titel van dit blog kwam ik in een reactie van iemand, die bij een ander blog gereageerd had.






Ik heb de afgelopen 6 jaar heel veel van mijn vrouw over mijzelf geleerd, omdat ik voor 2007 altijd rekening wilde houden met wat anderen van mij wilden.

Terugkijken heeft geen nut, omdat hetgeen dat gebeurd is, is gebeurd. Vooruitkijken naar de toekomst heeft wel degelijk zin, omdat ik veel bewuster aan het leven ben. Het veranderen gaat stap voor stap. Hetgeen ik bereiken wil, wat ik voor ogen heb, gaat mij ook lukken.

Rhonda Byrne, schrijfster van The Secret en The Magic, omschrijft een gevoel, wat ik ook voel:

"When a big change comes in your life, you have to adjust to the new path and the new direction, which requires new qualities and strengths. These qualities are always exactly what we need to acquire in order to accomplish the great things ahead in our life"




Waar ik ook naar benieuwd ben, is de cursus Personal Branding, wat ik de komende maand volgen ga. Van elke cursus, die ik volg, leer ik altijd wel weer nieuwe dingen.



Door mijzelf een kritische spiegel voor te houden, weet ik dat ik mijn minder leuke kanten ook ombuigen kan naar mijn leukere kanten. Dat ombuigen gaat lukken, omdat ik erin geloof.

Reacties

Populaire berichten