Ik doe graag niks

Deze titel kwam ik op 8 februari 2013 van de Mindfullness Kalender 2013 van het tijdschrift Flow.


Ik ben iemand, die niet stil zit. Ik heb een zogenaamde korte spanningsboog. Om een goed cijfer op school te halen, moest ik vroeger altijd veel tijd steken in het leren voor proefwerken en examens. Door het alleen maar te herhalen, herhalen en te herhalen bleef de leerstof hangen.

Ik kan bijvoorbeeld niet, zoals mijn vrouw dat wel kan, uren een boek lezen. Afhankelijk van het soort boek lees ik 4 of maximaal 5 hoofdstukken en daarna wil ik weer wat anders gaan doen. Nu ik even tijdelijk zonder werk zit, ga ik deze week een betere en andere dagindeling maken dan voorheen. Ik ga niet, zoals anderen suggereren, van uur tot uur een indeling maken. Ik maak een globale werkindeling en kan zelf bepalen op welke dag ik wat ga doen. Het enige wat niet veranderd is, het tijdstip van opstaan en naar bed gaan. Als ik weer werk gevonden heb, wordt die dagindeling weer heel anders.


Bovendien kan ik dingen ook over meerdere dagen verspreiden, zodat ik ook weer tijd voor mijzelf maak en aan dingen toekom, die gewoon door allerlei oorzaken zijn blijven liggen. Ik hoef nl. niet de hele dag te solliciteren. Het solliciteren moet wel, omdat ik weer aan het werk wil.



Mijn agenda wordt een belangrijk onderdeel van de nieuw te maken dagindeling, zodat er niet alleen rust bij mij komt, maar ook rust in ons gezin.

Reacties

Populaire berichten