Muren afbreken

~ Muren op het pad van je dromen zijn er niet om je te stoppen. Ze zijn er om te laten zien hoe graag je iets wilt. (Randy Pausch)
 
Deze titel kwam ik tegen in de nieuwsbrief, die ik wekelijks krijg van Mark Verhees, oprichter van www.voorpositiviteit.nl
 
 
 


Omdat ik vroeger verlegen was, had ik heel lang een muur om mijzelf heen gebouwd. Binnen die muren was ik veilig. Pas op de beroepsopleiding brak ik die muur steen voor steen langzaam af. 
 
Dat afbreken heeft ook lang geduurd, omdat ik lang niet dingen zelf durfde te ondernemen. 
 
 

Sinds 6 jaar heb ik een relatie met mijn vrouw, die bij mij ook de laatste onderste laag stenen heeft weggehaald. En natuurlijk bouw ik zelf op onzekere momenten nog die muur weer op, maar gelukkig kan ik nu zelf ook diezelfde stenen ook weghalen, omdat ik meer zekerder geworden ben en meer durf dan vroeger.


Nu ik tijdelijk zonder een baan zit, ben ik weer ook bewust bezig om verder onder ander er voor te zorgen, dat die muur niet torenhoog wordt. Dat gaat mij ook lukken, omdat ik er in geloof, dat die muur er niet is.

Als je ergens in gelooft, dat je iets of wat kan bereiken, zul je uiteindelijk je doel bereiken, wat je wilde gaan bereiken. 
 
 
Dus geloof ik er heel sterk in, dat ik weer een mooie, uitdagende baan ga vinden, die bij mij past.


Reacties

Populaire berichten