Even opschudden






Deze titel heeft niet betrekking op het opschudden van bijvoorbeeld van een kussen, maar heeft betrekking op het opschudden van de geestelijke ik.

De titel is afkomstig van een ander blog, dat met de volgende vragen begint:

  1. Als je helemaal geen angsten, geen beperkingen had, wat zou je dan nu gaan doen? 
  2. Wat zou je dit jaar willen bereiken? 
  3. Als je nu de kans krijgt om je ideale leven te realiseren, hoe ziet dit er dan uit? 
  4. Waar verlang je echt naar en waarom is dit een verbetering?



 Ik kan allerlei excuses verzinnen om die vragen niet te hoeven beantwoorden uit te komen, maar dat doe ik niet.



3 jaar geleden zou ik een heleboel uitvluchten wel hebben bedacht en hebben toegepast om onder mijn presentatie uit te komen.

De bovenstaande vragen ga ik als volgt beantwoorden:

  1. Als ik geen angsten en beperkingen heb, wil ik voor mensen zorgen, een luisterend oor voor de mens zijn en er ook voor zorgen, dat ons huis een stabiele rots in de branding is en blijft.
  2. Ik wil dit jaar er voor zorgen, dat in mijn gezin er een stabiele leefomgeving is en blijft. Daarvoor moet ik ook beter en anders de focus bij mijzelf gaan leggen en de prioriteiten anders en beter wil hebben, zoals die nu zijn.
  3. Ik wil dat mijn gezin en ikzelf geen zorgen meer hoeven te maken over onszelf, de leef- en werkomgeving en de maatschappij, waarin wij leven. 
  4. Ik verlang naar meer geestelijke rust in mijn eigen lichaam, omdat ik daarmee ook mijn eigen rust en regelmaat in mijn leef- en werkomgeving kan verbeteren kan. 




Vandaag heb ik de laatste avond van de cursus Personal Branding, waarin ik aan het begin van de cursus zal vragen om mijn presentatie te houden over de bovenstaande vragen. 

Geen excuses, geen uitvluchten en geen smoesjes verzinnen, maar ik ga gewoon mijn presentatie houden. Go for it!

Reacties

Populaire berichten