Kwetsbaarheid


Vandaag las ik op www.voorpositiviteit.nl een artikel over kwetsbaarheid.

Het artikel sloot af met de zin:

"De grootste uitdaging is om jezelf te zijn in een wereld waarin iedereen probeert je iemand anders te laten zijn."

Nu ik tijdelijk even zonder een baan zit, is het veel solliciteren en sollicitatiegesprekken. Ik probeer in elk sollicitatiegesprek mijzelf te blijven. Ik ben op dan moment kwetsbaar, omdat ik één van de sollicitanten ben.



Ellen DeGeneres zei recent in haar dagelijkse TV-programma: oordeel niet over mensen hoe ze zijn

Als je oordeelt over mensen, kun je mensen kwetsen.

Ik heb heel lang "ja" tegen een heleboel mensen gezegd, dat ik naar verjaardagen kwam, dingen voor mensen deed etc. Nu ik een relatie heb, ben ik mijzelf kwetsbaarder gaan opstellen door vaker "nee" te zeggen. En dat wordt mij tot op de dag van vandaag niet in dank afgenomen.

Ik maak elke dag hele bewuste keuzes en ben stap voor stap aan het veranderen.

Keuzes en veranderingen, die de ene keer kwetsbaarder overkomen dan de andere keer.

Reacties

Populaire berichten