Werken aan jezelf

Het jaar zit alweer voor de helft op.

Ik had mijzelf dingen beloofd om dit jaar anders te gaan doen. Door niet consequent dingen te plannen, bleef het bij een heleboel dingen een plan, dat niet uitgevoerd werd. En als ik eindelijk weer alles in beeld heb, zoals het eigenlijk in huis zou moeten zijn, komt er weer wat tussen. Op die manier verander ik nooit als ikzelf niet een betere focus heb.

Ik heb in een blog over focus aan het begin van het jaar al over geschreven. Het is niet alleen het vervelend voor mijzelf, maar ook voor mijn gezin, die er last van heeft. 

Het is een kwestie van gewoon doen en niet het bij plannen laten, omdat ik er van baal, dat ik wel dingen beloof te doen of te maken etc, maar vervolgens niet doen of maak etc.






Dus heb ik mijzelf een figuurlijke trap tegen mijzelf gegeven, omdat ik mijzelf veranderen wil. Ik wil, dat mijn gezin zich geen zorgen hoeft te maken hoe reilt en zeilt in ons gezin. Dat is lastig met twee personen in ons gezin, die een vorm van autisme hebben. Ik ben één van die twee personen.




En als ikzelf een probleem heb, moet ik dat zelf kunnen oplossen en niet de oplossing bij een ander gaan zoeken of het probleem bij een ander op het figuurlijke bord neerleggen.


Als doel heb ik dan ook voor de rest van het jaar, dat hetgeen ik begin van het jaar mijzelf beloofd heb te doen, dat dat ook klaar is.

Aan het einde van het jaar ga ik dan kijken of dat ook daadwerkelijk gelukt is.


Reacties

Populaire berichten