Wat is je droom? Ga hem waarmaken

is de tweede opdracht in de 10 weken durende Happy Challenge.

Wat is mijn droom en ga ik hem waarmaken?



In mijn leven heb ik in ieder geval 1 droom echt ook verwezenlijkt.

Het begon in de zomer van 1999, toen ik al via de Koninklijke Nederlandse Roei Bond (KNRB) de kans kreeg om toegangskaarten te kopen voor het Olympisch Roeitoernooi, dat in 2000 gehouden zou gaan worden in het Australische Sydney. 

In 2000 kon ik met toestemming van mijn toenmalige werkgever 6 weken aaneengesloten op vakantie. Juist in die vakantie viel ook de Olympische Spelen in Sydney. Omdat ik er toch in de buurt was, heb ik eerst Nieuw Zeeland bezocht en aansluitend de Olympische Spelen in Sydney.


Het was een belevenis om nooit te vergeten, omdat ik op de laatste dag van het Olympisch roeitoernooi direct na afloop van de A-finale van de mannen dubbel vier zonder naar de Nederlandse boot ben gaan zwemmen om ze te feliciteren met hun zilveren Olympische medaille. 
Toen ik weer op de kant stond, stonden er officials klaar om mij te vertellen, dat ik in het water van de Olympische roeibaan niet mocht zwemmen, ik het terrein moest gaan verlaten en ik mijn toegangskaartje in leveren moest. Ik legde uit, dat het de laatste dag van het Olympische roeitoernooi was en er nog maar 1 finale geroeid moest worden. "When the truth, I will give you a warning". Het werd per walkie-talkie nagevraagd met deze vraag. "He is right, the last A-final just started."

Toen ik thuis kwam, besloot ik mij als vrijwilliger aan te melden voor de volgende Olympische Spelen, die in 2004 in Athene gehouden werden. Ik kwam door de strenge voorselectie heen en ik kwam in het perscentrum van het Olympisch roeilocatie werken. Ik heb de hele opbouw van de locatie achter de schermen meegemaakt inclusief de generale repetitie van het uitreiken van de medailles. De uitreiking van de medailles moest plaatsvinden op een podium, waarvan ik ná afloop van de generale repetitie tegen de perschef zei, dat het podium ook geschikt moest zijn voor totaal 27 atleten. Er paste maar 12 atleten op, zei ik tegen hem. ´O´, was de enige reactie. Hij en  ik hebben toen er voor gezorgd, dat het podium niet meer gebruikt mocht worden voor het officieel uitreiken van de Olympische medailles. Ik heb overigens nog wel een uitvergrote foto in mijn bezit, waarop ik als ´atleet´ op dat podium te zien ben. Ik ben als enige Nederlander op dat podium toen ´gehuldigd´. De roeiers en roeisters, die medailles wonnen, moesten tijdens het Olympisch roeitoernooi op het aanlegvlot zelf de medailles in ontvangst nemen.

Kortom, een droom, die ik waargemaakt heb.


Reacties

Populaire berichten