Just do it

is het thema van Happy Challenge van deze week

Ik werd door een zin in het blog van Marieke's Happy Challenge aan het denken gezet:

Je hoeft niet alles in één keer goed te doen

Ik wil vaak tegelijkertijd alle dingen doen, maar dan weet ik van mijzelf, dat ik onnodig fouten ga maken. Dus is structuur voor mij in mijn leven heel belangrijk. Vanaf de eerste dag van mijn nieuwe baan op 1 september van het vorig jaar, maak ik elke werkdag die structuur voor mijzelf opnieuw, zodat ik weet wat ik die dag wil gaan doen. De ene werkdag lukt alles wat ik gepland heb om te doen en de andere werkdag loopt heel anders dan gepland. Mijn leidinggevende zei het toevallig vandaag nog tegen mij, dat hij zag dat ik gebaat ben bij goede structuur in de organisatie. Aangezien het bedrijf waar ik werk in een veranderingsproces zit en dat staat haaks op de structuur die ik nodig heb. Echter, door zelf de touwtjes zelf in handen hebben en te houden hou ik zelf het overzicht over mijn werk en het dat laatste werd door mijn leidinggevende bevestigd met een compliment dat ik voor mijn functie in mijn branche zeer goed bezig was.



Just do it

Er zijn nog heel veel dingen, die ik voor mij zelf gepland heb om te doen. "Just do it". Ik had last van uitstelgedrag, dat thuis wel dingen beloofd werden, maar in de praktijk niet gedaan werden. Daar heb ik nu een betere controle op, omdat ik ook thuis beter plan. Nog niet alles staat gepland, maar ik doe dingen niet meer tegelijkertijd, anders verlies ik de controle over mijn overzicht en dan kan ik een verkeerde reactie geven. Dat is niet alleen vervelend voor mijn omgeving, maar ook vervelend voor mijzelf. 

En dus neem ik ook meer tijd voor mijzelf om dingen wel in één keer goed te doen, maar dan niet tegelijkertijd te doen. 


Rust en regelmaat is voor mij belangrijk, omdat het heel af en toe gewoon een storm in mijn hoofd is van alle gedachten, waarvan ik op dat moment denk, dat dingen gedaan moeten worden. Die storm gaat vanzelf liggen als ik de rust in mijzelf weer terugvindt of bewaar, dat dingen gedaan kunnen worden zoals ik ze in gedachten heb om te doen. Een belangrijk persoon, die daar een rol in speelt om mijn rust te bewaren of weer terug te vinden, is mijn vrouw. Ik ben haar elke dag daar dankbaar voor.

Ik hoop, dat de plannen die mijn vrouw en ik dit jaar gepland hebben om uit te voeren eindelijk ook uitkomen. Gewoon "Just do it".

Reacties

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Populaire berichten