Be Proud

"Wees trots en kijk terug op 10 weken Happy Challenge"




Dat is de opdracht van de laatste Happy Challenge. Er zijn bij deze laatste Happy Challenge opdracht 2 sub-opdrachten:

  1. Noem 5 dingen waar jij trots op bent als we kijken naar de challenge.
  2. Noem nog 5 dingen waar op jij over het algemeen trots bent.
Het zijn 2 hersenkrakersopdrachten voor mij, omdat ik niet van nature iemand ben, die even vlot een blog schrijf. Toch laat ik mij niet uit veld slaan en doe een poging om de opdrachten uit voeren.

Noem 5 dingen waar jij trots op bent als we kijken naar de challenge:
  1.  Ik ben trots op alle deelnemers, die 10 weken lang op hun eigen manier invulling gegeven hebben aan alle 10 opdrachten. Het was prachtig om te lezen, dat de Facebookgroep per week in aantal groeide. Ook kreeg iedereen vaak hele mooie commentaren over het blog, dat gepost werd.
  2. Ik ben door de Challenge nog bewuster gaan nadenken over mijzelf, mijn leefomgeving en met de mensen waarmee ik dagelijks leef, werk en omga. 
  3. Ik maak nog steeds meer bewustere keuze of ik wel of niet naar een verjaardag ga, waar mijn familie aan mijn moeders kant ook naar toe ga. Het is jaren lang altijd éénrichtingsverkeer naar de broers en zussen van mijn moeder geweest en nooit andersom.
     Dat heb ik in de laatste 7 jaar heel bewust steeds meer gedaan. Dat het niet in dank afgenomen wordt, dat is dan jammer voor mijn familie. Het klinkt heel negatief, wat ik over mijn familie schrijf, maar ik heb door opvoedingspatronen aan de kant van mijn moeder's familie jarenlang geleefd met het idee, dat ik naar iedere verjaardag en feest geacht werd te gaan. Mijn vrouw heeft dat patroon 7 jaar geleden doorbroken door mij een geestelijke spiegel voor te houden en te laten zien, dat er niet alleen maar de verjaardag van die ene oom of dat feest van die tante is om je weekend door te brengen en dat er ook andere belangrijke dingen in het leven zijn om bij stil te staan.
  4. Ik heb mij bewust heel kwetsbaar opgesteld in deze 10 weken en wilde laten zien, dat ik door de opdrachten langzaam weer een stuk verder ben gekomen in mijn geestelijk sterker geworden in de afgelopen 7 jaar. Ik ben er nog lang niet, omdat ik nog periodes heb, dat ik een terugval heb. Die terugval kan bestaan uit boosheid of terugstelling over iets wat ik mee maak, zie of hoor. 
  5. Ik ben blij, dat ik 10 weken geleden de Happy Facebook-pagina-knop aangeklikt heb. Dank je wel Marieke, Kelly en Lisanne voor jullie inspirerende opdrachten. Ook zeg ik "dank je wel" voor iedereen die mijn 10 Happy Challenge blogs gelezen heeft. De lieve reacties op de blogs hebben mijn vertrouwen in mijzelf een positieve energie gegeven, waar ik nog lang op teren kan. Ik keek altijd vrijdagochtend heel vroeg of de Happy Challenge opdracht online stond. Er stonden hersenkrakers voor mij tussen, maar ik heb mijn best gedaan om de opdracht op mijn manier zo goed mogelijk uit te voeren.
 Noem nog 5 dingen waar op jij over het algemeen trots bent


  1. Waar ik trots op ben, is de relatie met mijn vrouw. Ik ben niet altijd even gemakkelijk in de omga. Dat komt, omdat ik soms (mede door mijn autisme) op een verkeerde manier reageer op iets kleins en iets onbenullig ding wat bijvoorbeeld niet lukt of dat ik op iemand totaal verkeerd reageer, waardoor er een niet zo prettige sfeer in de omgeving ontstaat.
  2. Ik ben ook trots op mijzelf, dat ik sinds 7 jaar veel meer stabieler in mijn geestelijke levensschoenen sta. Dat komt door de invloed van mijn vrouw en kinderen en mijn schoonfamilie, maar ook de steun die ik heb van mijn twee zussen en zwager. Al deze mensen hebben mij de afgelopen 7 jaar niet als een baksteen laten vallen. 
  3. Ik ben nog steeds trots, dat ik in een vrij democratisch land mag blijven leven.
  4. Ook mijn positieve doorzettingsvermogen is iets waar ik trots op ben, want 7 jaar geleden wist ik niet eens dat ik doorzettingsvermogen in mijzelf had om hetgeen wat ik vandaag bereikt heb in mijn leven.
  5. Ik heb in ieder geval in mijn leven geleerd, dat nieman perfect is en iedereen altijd fouten mag maken, zolang je maar van je gemaakte fouten leert.

Reacties

Debbie zei…
Je zo kwetsbaar opstellen is mooi en ook heel erg moeilijk. Heb het zelf ook heel erg ervaren met die opdrachten. Zijn mooie dingen om trots op te zijn die je hebt beschreven.

Populaire berichten