Big Dream

Big Dream is de voorlaatste opdracht van Happy Challenge. 

Bron
Het wordt voor mij weer een hersenkraker, omdat ik uit mijn veilige denkomgeving gehaald wordt.

Zoals Lisanne het al in haar blog zei "out of the box" denken.

Ik ben niet van nature een persoon, die spontaan een-spring-in-het-veld persoon is, waarvan mensen denken dat er een draadje in mijn hersenen los zit als ik een keer wel spontaan ben. Ik ga liever op veilig denken. 

De afgelopen jaren ben ik mede door mijn vrouw en door het volgen van diverse intensieve individuele cursussen achter gekomen, dat je met anders denken ook hetzelfde doel bereiken kan. Ook heeft meer zelfvertrouwen in mijzelf daar een belangrijke rol in gespeeld. Onderstaande tekst past dan ook heel treffend bij mij:

Bron
Ik wil er dit jaar voor zorgen, dat de huidige stabiele situatie, zowel thuis als op mijn werk, blijft zoals die nu is. Alleen die gedachte geeft mij geestelijke rust, die voor mij heel belangrijk is. 

Wat ik ook nog steeds niet doe, is het plannen van dingen, die ik elke keer uitstel. Het opruimen van de zolder is daar een heel goed voorbeeld van. Één van de oorzaken ervan is dat ik sinds een jaar geen eigen auto meer heb. Ik wil er de rest voor mijn leven verder voor gaan zorgen, dat ik nog beter leer plannen en wellicht anders ga plannen, dan ikzelf gewend ben. Misschien komt ook door de wijze van opvoeden, dat bijna alles thuis voor ons gedaan werd. Ook toen ik op latere leeftijd zelfstandig ging wonen, vond ik het destijds gemakkelijk, dat veel dingen voor mij gedaan werden of geregeld werd. Pas toen ik mijn vrouw leerde kennen, vielen de oogkleppen af, die ik al die tijd op had.

Een extreem doel ga ik niet plannen, omdat ik niet de persoon ben om zo te doen. Ik blijf liever zoals ik ben.

Reacties

Populaire berichten