Een paar minuten korter douchen

Een paar minuten korten per dag korter douchen is de eerste opdracht van "Change the World".

 Bron
De bedoeling is, dat door korter te douchen je je bewust wordt van het minder gebruik maken van het water, dat je voor het douchen gebruikt.

De opdracht is, dat je je normale tijd onthoudt, dat je douche en daarna elke dag minder minuten de douche gebruikt. Door elke dag een paar minuten minder te douchen bespaar je water.

Ik las op de website van Marieke, de geestelijke bedenker van de Facebookgroep Change the World, dat je met z'n allen 5000 liter bespaart als je 1 minuut korter doucht.

Wist je dat in Nederland voor het douchen normaal drinkwater gebruikt wordt?  Ja, dat wist ik.



Wist je dat je tijdens het douchen 50 tot 80 liter aan drinkwater gebruikt? Nee, ik ben mij er niet van bewust, dat ik zoveel water gebruikt.

Wist je dat dit jaar op 22 maart 2014 Wereldwaterdag was? Nee, ik heb nergens gelezen.

De komende week ga ik bijhouden hoe lang ik douche en daarmee ook bijhou hoeveel minuten ik minder douche per keer.

 
Over een week, op 4 april 2014 wordt bekend hoeveel water we in de Facebookgroep "Change the world" bespaard hebben door minder lang te douchen.

Reacties

Populaire berichten