Positieve mensen

"Wees bewust van positieve mensen om je heen"


Dat is de 8e opdracht van Happy Challenge.



Hoe hard het ook klinkt, ik heb de afgelopen 7 jaar geestelijk meer over mijzelf geleerd dan in de 36 jaar er voor.

Toen ik deze opdracht las, kwam de eerste ontmoeting met mijn vrouw als een heel helder en positief moment naar boven.

Zoals ik al in mijn vorige Happy Challenge verhaal schreef, heb ik van mijn familie van mijn moeder's bewust afstand genomen. 

Ik steek liever positieve energie in mensen, waarvan ik weet dat die er ook voor je zijn als het even minder met je gaat. Je echte vrienden leer je pas kennen als het in je leven even minder gaat. 

Mijn vrouw merkt gelijk aan mij als ik mijn moeder's familie aan de telefoon gehad heb. Dat contact zuigt mijn positieve energie uit mij. 

Ik ben heel bewust bezig met mijn eigen leven door alleen te kiezen voor hetgeen waar ik mij op mijn gemak voel. Dus als ik liever thuis blijf in plaats van een "verplicht" verjaardag- of feestbezoek, dan geeft mij dat rust. Er zijn gelukkig nog wel verjaardagen bij mijn schoonfamilie, waar ik wel graag naar toe ga, omdat ik mij dan op mijn gemak voel en geaccepteerd ben en wordt zoals ik ben.


Mijn vrouw en haar familie hebben mij vanaf de eerste dag van ontmoeting geaccepteerd zoals ik ben. Dat ik dan sinds 4 jaar weet dat ik een vorm van autisme heb, is voor hen geen reden om te zeggen dat ik mijn boontjes moet gaan doppen.  Af en toe heb ik een iets mindere periode, maar doordat er over gepraat wordt hoe het de volgende keer beter kan of anders gezegd kan worden, geeft mij moed en positieve energie. 

Door bewust te plannen weet ik dat er dit jaar ook weer de positieve energie ook terug komt als ik in positief denkende mensen energie steek.

Omdat ik de ruwe versie bovenstaand verhaal vanmorgen heel vroeg al af had en er al vanmiddag terecht een opmerking gemaakt wordt over dat het alleen maar over negatieve personen in mijn familie gaat, wil ik het nog even verder gaan uitbreiden. 

Door mijn positief denken is het mij vorig jaar gelukt om de baan te krijgen, die bij mij paste, al heeft dat 9 maanden (waarvan 6 maanden zonder baan) van 2013 gekost. Omdat ik heel veel tijd gestoken om mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren, heeft dat geresulteerd in verlenging van mijn 1/2 jaar-contract met weer een 1/2 jaar tot 1 september aanstaande. Ik schijn ook meer rust in de organisatie van het bedrijf gebracht te hebben door heel gestructureerd te werk te gaan, waardoor minder onnodige fouten gemaakt worden.

Ik merk aan mijzelf en mijn gezin, dat er veel rust in huis komt, als we ons niets aan trekken van mensen in onze leefomgeving, die voor ons gevoel een negatieve aura of uitstraling hebben. Dan merken we gelijk aan ons gedrag, dat we weer ons hebben laten meetrekken in het negatief denken over iemand. Dat willen we niet. Wij als gezin proberen elkaar zo goed mogelijk elkaar daarbij te helpen door er met elkaar over te praten. Ik kan uit ervaring vertellen, dat dat (mede door mijn autisme) niet altijd even meevalt. Ik heb vaak de neiging om dan er dan ook nog wat over te vertellen in plaats van dat ik wijselijk mijn mond dicht hou.

Twee jaar geleden heb ik een cursus Mindfullness voor volwassenen met Autisme gevolgd. Ik zat in een proefgroep voor de regio, waar de cursus gehouden werd. Ook tijdens die cursus heb ik heel veel geleerd om de rust te vinden, zodat ik in bepaalde situaties minder stressvol zou reageren. 

 
Het mindfullness denken is bij mij aan het verwateren, omdat ik gevoelig ben voor negatieve invloed van anderen, waardoor ik heel soms nog denk, dat ikzelf verkeerd dingen uitvoer of doe, terwijl eigenlijk mijn manier van denken of werken op dat moment goed is en ik dat zelf op dat moment onvoldoende in de gaten heb. 

Door deze opdracht ben ik mij nog veel meer van bewust geworden, dat ikzelf op een heleboel gebieden zeker voor verbetering vatbaar ben. Dus is er voldoende werk aan de winkel. Het gezegde "verbeter de wereld, begin bij jezelf" past in dit geval heel goed bij mijzelf.

Reacties

Jody zei…
Jammer dat het net over familie gaat, maar sommige mensen zijn je energie inderdaad niet waard. Fijn dat je schoonfamilie niet zo is.

Populaire berichten