Meat free Monday

is het thema van Change the World van deze week.

Bron
Wist je dat je door 1 dag per week geen vlees te eten en dat 1 jaar lang 179 kg CO2 bespaard? Ik in ieder geval niet.

Het blog van Marieke heeft mij wel aan het denken gezet, om inderdaad minder vleeswaren te gaan eten en dat te gaan vervangen door andere gezondere produkten.

Het gaat bij Change the World er om, dat je er van bewust gemaakt wordt van het feit, dat je zuiniger omgaat met je leven hier op aarde. Ik kwam op Twitter een plaatje tegen hoe de bevolking op aarde verspreidt is:
Bron

Omdat ik zelf een volledige baan heb, die van maandag tot vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur duurt, heb ik zelf geen tijd om te koken. Dus kan ik ook op Meat Free Monday 's-avonds niet voorkomen, dat er vlees gegeten wordt. Zelf ga ik geen vleeswaren meer op meerdere dagen per week op mijn brood als beleg doen. Zo draag ik mijn steentje bij in het verminderen van C02 op deze aarde. Ik ga ze vervangen door biologische kaas of zoetwaren.



Overigens dragen wij ons steentje ook bij door het biologische vlees, dat we eten, niet in de supermarkt te kopen, maar bij de plaatselijke landwinkel te kopen. Je merkt bij het eten van dat vlees echt het verschil met vlees, dat je in de supermarkt koopt. Ook merk je dat bijvoorbeeld de eieren, die je in de landwinkel koopt, veel lekkerder zijn dan de eieren in de supermarkt.

Doe jij ook mee met het geen vlees eten op maandag?


Reacties

ja ik doe mee, maar misschien niet per se op maandag. Kan ook een keer een andere dag worden.
Sylvia zei…
Ik eet sowieso al weinig vlees, gewoon omdat ik vegetarische maaltijden lekkerder vind. Goed om te weten dat ik daar het milieu ook nog mee help ;)

Populaire berichten