Het gaat om dromen en durven

is een uitspraak van Wubbo Ockels die na Louis van de Berg als 2e Nederlander op 30 oktober 1985 de ruimte ingeschoten werd.

Bron
Wubbo Ockels overleed op 18 mei 2014 op 68e jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker, die hij enige tijd al had.

In het Algemeen Dagblad werd vandaag een groot artikel gepubliceerd, waarin Wubbo Ockels voor het nog meer beschermen van onze aarde pleit.

In het Engels is deze brief al op 31 januari 2014 de wereld ingegaan.

Ik ben het helemaal met Wubbo Ockels eens, dat er een hele duidelijke boodschap aan onze kinderen overgedragen moet worden. Ikzelf heb geen kinderen, maar mijn vrouw heeft er twee. Mijn vrouw en ik proberen zo goed mogelijk hen normen en waarden mee te geven in het leven. 

Als wij als huidige bewoners van deze aarde niet in willen zien, dat wij roofbouw aan het plegen zijn op de aarde door alle energie uit deze aarde te halen (kolen, olie etc), dan gaat de aarde vanzelf wel passende maatregelen treffen, waardoor toekomstige generaties zonder hiervoor is te hoeven doen vanzelf kleiner worden.  De olievoorraden zijn over 35 jaar op, als we in het tempo de olie uit de grond blijven houden.

Investeer daarom in duurzame energie, gebruik spaarlampen, verbruik minder water dan nu etc, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus als jij als lezer wilt, dat jij ook in de toekomst op deze aarde wil blijven leven zoals je nu leeft, zorg er voor dat deze aarde leefbaar blijft, zoals Wubbo Ockels na zijn dood gewild zou hebben. 

Reacties

Populaire berichten