Nieuw jaar, nieuwe kansen en (on)mogelijkheden

2014 is voorbij gevlogen.

Ik heb sinds anderhalf jaar werk in mijn eigen woonplaats en dat brengt rust in huis.

Iedereen zegt dat hij of zij elk jaar dingen gaat voornemen om het anders te doen, te stoppen met roken of af te vallen.

Op www.ad.nl las ik onderstaande tekst van Jan Dulles, zanger van de groep 3Js:

,,Mijn goede voornemen is om me in het nieuwe jaar aan niets of niemand te storen. Dit doe ik de laatste twee jaar al vrij goed door geen televisie meer te kijken. En ik houd dit vol. Eigenlijk zouden meer mensen dat eens moeten doen. Niet meer steeds overal je (ongezouten) mening of kritiek op hebben alsof je zelf zo perfect bent. Niet meer jezelf optrekken aan andermans ellende of onvolkomendheden. Als kinderen dit doen heet dit pesten. Dat vinden we toch zo schadelijk met z'n allen? We zien toch dat dit hele levens kan verwoesten. Doe het dan ook als volwassene niet. DENK het ook niet. Geef het goede voorbeeld. Vooral ook aan je kinderen.''

bron


Jan Dulles heeft helemaal gelijk. Gisteren maakte ik mijzelf nogal druk over het feit, dat, toen ik onze hond uitliet, er 3 jongens vuurwerk gooide richting de hond en dat ik dat gedrag niet normaal vond.

Dus ga ik mijn best doen om het voorbeeld van Jan Dulles zo goed mogelijk te gaan volgen.

Verder wil ik doelen, die ik voor 2015 stel en wil bereiken, beter en op een andere manier uitvoeren. Het wordt niet meer een kwestie van niet willen, maar gewoon doen. Per dag, week en per maand doelen op papier zetten en hetgeen uitgevoerd is afschreven op mijn te-doen-lijst.

Reacties

Populaire berichten