Microsporten

Naast het dagelijkse bericht over positiviteit ontvang ik ook de nieuwsbrief van de website http://www.voorpositiviteit.nl.

Daarin werd mijn aandacht getrokken naar het woord microsporten.




Als je "microsporten" googled, kom je weinig tegen over het woord zelf.

Maar Mark Verhees, initiatiefnemer, heeft deze term zelf bedacht en legt op http://www.microsporten.nl/mijn-verhaal het heel eenvoudig uit wat het inhoudt:

"Al snel ontstond het idee om te gaan microsporten. Een toepasselijke naam die ik zelf heb verzonnen. Drie keer op een dag drie minuten sporten. En dan is sporten nog een groot woord. Ik wilde eigenlijk op een gezonde, eenvoudige manier aan een hartslag van 140, 145 komen. Om daarna lekker rustig te gaan zitten. En dan vooral te profiteren van de tijd dat mijn lichaam mijn hartslag weer op een normaal niveau zou brengen. Hier hoefde ik niets voor te doen."

Mark laat aan de hand van een filmpje zien hoe eenvoudig microsporten is:



Ikzelf heb bovenstaande oefeningen nog niet gedaan, maar ga binnen niet al te lange tijd er mee aan de slag om per dag 3 x 3 minuten te gaan microsporten.

Meer informatie over microsporten vind je op www.microsporten.nl

microsporten

Reacties

Mark Verhees zei…
Hoi Christiaan,

Bedankt voor je mooie bericht.

Vrolijke groet,

Mark Verhees
4positiviteit

Populaire berichten