10 weken Verbeter de wereld

is de laatste opdracht van "Change the World".

In 9 weken tijd heeft Marieke van Woesik aandacht besteed aan hoe jij de wereld verbeteren kan door kleine dingen.

Op 28 maart 2014 begonnen we met hoeveel water wij per persoon konden besparen door korter te douchen. Degenen, die meededen aan deze opdracht, bespaarden in 1 week tijd meer dan 900 liter water.


Een week later confronteerde Marieke ons met de donorregistratie.


Nederland moet echt verplicht worden om donor te worden.

De week erna werden we tot nadenken gezet voor het niet eten van vlees op maandag, waardoor je 179 CO2 minder uitstoot aan vervuiling. Ik doe in ieder geval geen vleeswaren meer op mijn brood en vervang dit door kaas, tomaten en komkommer.

Bijna op de helft moesten we de stekker uit het stopcontact halen, omdat je bij reeds opgeladen apparaten nog steeds stroom gebruikt als je de stekker in het stopcontact  laat zitten.

Papier besparen we als je de sticker "Nee / Nee" gebruikt, waardoor je geen reclame - en huis-aan-huis-krantjes meer in de brievenbus krijgt.

Bij de cosmetica-opdracht ging het om de vraag of je zelf al cosmetica gebruikt, die dierproefvrij gebruikt is.
Ik probeer er bij het kopen van cosmetica voor mijn vrouw en gezin op te letten, maar het staat niet op de verpakking of het wel of niet dierproefvrij getest is.

Onze eigen kruidentuin staat nog steeds in de steigers om op te bouwen en onze eigen kruiden en groenten te gaan kweken. Dat was namenlijk de 7e opdracht om je eigen kruiden- en groententuin te starten.

In de 8ste aflevering kwamen er bij Marieke een heleboel verhalen over dieren uit het asiel binnen.

Ik ben niet iemand, die een zwerfselfie gaat maken, omdat er een lege paprikachipszak op onze oprit van ons huis lag. Dus heb ik vorige week bewust geen Zwerfvuilselfieblog gemaakt.

Dank je wel Marieke, dat je ons er aan herinnert hoe zuinig wij op onze aarde moeten zijn. Dat onderschrijft de op veel te jonge leeftijd overleden Wubbo Ockels ook in zijn artikel over de aarde, waarover ik een blog geschreven heb: http://chriskrastdoorblogland.blogspot.nl/2014/05/het-gaat-om-dromen-en-durven.html


Reacties

Populaire berichten