5 januari 2012


Het Olympisch podium, dat nooit gebruikt werd...
Zoals ik gisteren van deze serie al schreef, ik zag in mijn ooghoek een flits.
Toen ik naar de tribune liep, waarvan ik dacht dat daar de flits vandaan kwam, zag ik vier Nederlandse roeiers zitten.
Aangezien ik ze al vier van naam en gezicht kende, begroette ik ze. "Stond jij net op dat podium?", vroeg Joeri de Groot. "Ja", zei ik met een grote lach van oor tot oor. "Hoezo?, vroeg ik aan Joeri. "Ik heb er een foto van gemaakt, toen jij met je armen omhoog stond", vertelde Joeri en beloofde om na de vakantie, als iedereen weer terug is, de foto per E-mail door te sturen.
Ik bedankte Joeri hartelijk voor het maken van de foto. De roeiers werden ondertussen al door hun coach geroepen voor de volgende training. Ook ik werd weer via de walkie-talkie opgeroepen om naar binnen te  komen.
Op de dag dat het Olympisch roeitoernooi begint, wordt besloten het Olympische podium, dat voor de uitreiking van de medailles gebruikt zal worden, niet te gebruiken. 
De reden hiervoor is, dat er geen 27 mensen op het podium passen. Oeps, foutje in de planning. Dus werd het vlot gebruikt, waar de roeiers en roeisters uitstapten om hun medailles in ontvangst te nemen.

Reacties

Populaire berichten