6 januari 2012


Mindfulness: 't leven nemen zoals het komt
Dit levert het je op:
* minder irritaties  * meer rust
* minder piekeren  * meer loslaten
* meer genieten * minder moeten
Wat ik in ieder geval in 2012 veel minder of helemaal niet meer ga doen:


mij irriteren aan gedrag van mensen
boos worden op mensen
afreageren op mensen
nog minder moeten
Wat ik wel ga doen in 2012:


mijzelf meer rust gunnen
meer gaan lezen over o.a. mindfullness
meer loslaten
meer genieten
Niet uitslapen
Zoals elk weekeinde ben ik altijd voor 8 uur wakker en sta dan ook direct op. Ik ben geen uitslaper, zoals mijn oudste stiefzoon, die rustig tot drie uur 's-middags in zijn bed kan blijven liggen.
Door de windrichting hoor ik de spoorbomen dichtgaan en de eerste stoptrein op zondagmorgen reed het station binnen en vijf minuten later weer richting het zuiden. 

Minder ergeren


Onderweg zie ik aan de overkant van de sloot een auto voorbij rijden, die op de fietsendrager een mountainbike heeft staan. Ik denk op dat moment: "Waarom erger ik mij elke zondag weer aan de mountainbikers, die ook in het bos rijden, terwijl ik samen met mijn vriendin daar ook wandel en de hond uitlaat?"

Meer genieten


Even later kom ik, als ik bijna thuis ben, een mevrouw tegen, die haar twee ruwharige teckels uitlaat. Het doet mij direct denken aan, toen ik 4 jaar oud was en ik samen met mijn vader onze ruwharige teckel uitliet in het park, dat achter het huis lag, waarin ik de eerste vijf jaar van mijn leven woonde.
Als ik éénmaal thuis ben, heeft mijn vriendin al de croissantjes in de oven gedaan en gaan we even later aan het ontbijt.
Na het ontbijt zet ik zelf Classic FM aan en geniet van het begin van deze dag.









Minder moeten


Om tien uur sluit ik de PC af, omdat ik bij familie op visite ga. Dit artikel sla ik dan op zonder te publiceren, omdat het artikel niet af moet zijn. Een jaar geleden zou ik gezegd hebben: "Ik moet dit af hebben, anders ben ik het kwijt, als ik het niet opsla."

Reacties

Populaire berichten