7 januari 2012


We zijn bang voor de waarheid, bang voor fortuin, bang voor de dood en bang voor elkaar. Onze leeftijd levert geen grote en een perfecte personen. Ralph Waldo Emerson

Je ontdekt zojuist, dat je vijftien minuten nog te leven hebt:

 1. Stel een klok in voor vijftien minuten.
2. Schrijf het verhaal dat moet worden geschreven.
Het is niet eenvoudig om een verhaal te schrijven, waarvoor de opdracht luidt, dat je nog 15 minuten te leven hebt.
Er zijn zoveel onderwerpen, waar ik over wil schrijven. Alleen die verhalen zijn langer dan 15 minuten. Dus wordt ik door de tijd van 15 minuten bewust aan het denken gezet.
Wat mij in ieder geval bezig houdt, is meer bewuster zijn van mijzelf als persoon. Hoe ik tegenover anderen reageer, hoe ik mij voel, wat er in de wereld gebeurd.  Er gaat een heleboel dingen door mijn hoofd.
Als ik tot nu toe terug kijk, weet ik dat ik achteraf dingen anders wellicht gedaan zou hebben als ik dat zou over willen doen. Terugkijken heeft geen zin. Ik kijk liever naar nu en naar de toekomst.
Daarom sluit ik dit verhaal af met een citaat uit Secret The Power:
"De kracht komt van binnenuit, maar we kunnen het pas ontvangen als we het geven" – Charles Haanel


Reacties

Populaire berichten