8 januari 2012


Je echte actie zal zelf uitleggen en zal je andere originele acties uitleggen. Je conformiteit verklaart niets. De kracht van karakter is cumulatief. - Ralph Waldo Emerson



Als 'de reis van het best passende schip is een zigzaglijn van een honderd kopspijkers,' dan is het meer echt aanwezig te zijn vandaag de dag dan gisteren vertellen. Hoe zou je vandaag met slechts een zin beschrijven? Zeg vandaag een andere persoon jouw ene zin van vandaag. Herhaal dit elke dag.
Als je 's-avonds in bed ligt, vraag jij je af, hoe jouw dag was? Probeer eens vanavond je dag in één zin te beschrijven. Het hoeft niet eens te gaan over wat er op je werk of thuis gebeurd is. Het mag ook een zin zijn, die je toevallig (vandaag) ergens gelezen, gezien of gehoord hebt.
Waar ik de laatste tijd heel veel aan waarde aan hecht, is de volgende zin, die door Albert Schweizer uitgesproken is en dat is mijn antwoord op de vraag "Kun je je dag in één zin beschrijven?":
"Succes is niet de sleutel tot geluk. Geluk is de sleutel tot succes"

Hoe is jouw dag in één zin?

Reacties

Daan (Dan) zei…
oh, leuk, jij gaat ze alsnog doen!
veel plezier ermee - ik vond het een hele mooie, fijne manier om af en toe met mijn neus op de feiten te moeten...

liefs, Daan
Roos zei…
Poeh, moeilijk. Ik kan mijn dag niet in een zinnetje vangen hoor. Maar wel leuk om te lezen bij een ander natuurlijk!
klaproos zei…
mijn dag doorgaans in een zin is.....

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd,

met humor, en zelfbespiegeling gaan wij door het leven:-)

Populaire berichten